Algemene leveringsvoorwaarden Sublime Cars B.V.

14 November 2023

Algemene bepalingen (art. 1 - art. 18)Ar>kel 1 - Defini>es

1.1 Klant: de rechts- of natuurlijk persoon met wie Sublime Cars B.V. een overeenkomst aangaat(hierna te noemen: klant);

1.2 Sublime Cars B.V.: Sublime Cars B.V., (statutair) gevesDgd en kantoorhoudend teLoosbroekseweg 45, 5388VM, Nistelrode, en geregistreerd bij het Handelsregister van de Kamer

van Koophandel onder nummer 90438825, waarmee de Overeenkomst wordt gesloten. Tenaanzien van de meeste diensten is Sublime Cars B.V. aan te merken als een opdrachtnemer in de zinvan arDkel 7:400 lid 1 BW;

1.3 Overeenkomst: iedere overeenkomst die tussen Sublime Cars B.V. en klant tot stand komt,elke wijzigingen daarvan of aanvulling daarop, alsmede alle (rechts)handelingen ter voorbereidingen/of ter uitvoering van die overeenkomst;

1.4 Diensten: alle prestaDes die het onderwerp zijn van een overeenkomst en/of abonnement,alsmede de daarmee samenhangende werkzaamheden, waaronder de handelingen tervoorbereiding van de prestaDe;

1.5 Vordering: elk vermogensrechtelijk tegoed dat Sublime Cars B.V. heeS op diens klant, nietverhoogd met rente en niet verhoogd met addiDonele kosten van welke aard dan ook;

1.6 Voorwaarden: de bepalingen die zijn vastgelegd in deze algemene (leverings)voorwaarden.

Ar>kel 2 - Toepasselijkheid

2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, rechtsbetrekkingen enovereenkomsten van, Sublime Cars B.V. waarbij Sublime Cars B.V. diensten van welke aard ookaan klant levert;

2.2 Door het afsluiten van een overeenkomst in de zin van arDkel 4 van de voorwaarden gaat de klantuitdrukkelijk en ontegenzeggelijk akkoord met het feit dat de onderhavige algemene voorwaardenvan toepassing zijn;

2.3 Sublime Cars B.V. is gerechDgd om deze voorwaarden eenzijdig te wijzigen. In geval van eennieuwe c.q. gewijzigde versie van deze voorwaarden, is deze versie van rechtswege van toepassingop de overeenkomst en treden de nieuwe voorwaarden in de plaats van de onderhavigevoorwaarden. Indien in nieuwe algemene voorwaarden een bepaald aspect niet wordt geregeld, zijnvoor wat betreS dat onderwerp de onderhavige algemene voorwaarden van toepassing;

2.4 Toepasselijkheid van andere (afwijkende) algemene voorwaarden of bedingen wordt doorSublime Cars B.V. uitdrukkelijk van de hand gewezen. Afwijking van deze voorwaarden dan welenige bepaling in een gesloten overeenkomst is slechts mogelijk bij een daartoe strekkendeuitdrukkelijke schriSelijke verklaring van (een hiertoe bevoegde werknemer van) Sublime Cars B.V.;

2.5 Afspraken met of toezeggingen van (een medewerker van Sublime Cars B.V. dan wel van derdendie door Sublime Cars B.V. zijn ingeschakeld bij de uitvoering van de overeenkomst) zijn voorSublime Cars B.V. niet bindend, tenzij deze afspraken of toezeggingen door haar uitdrukkelijk enschriSelijk zijn bevesDgd door een daartoe bevoegde medewerker;

2.6 De onderhavige algemene voorwaarden worden voorafgaand aan het sluiten van deovereenkomst ter beschikking gesteld aan de klant en zijn bovendien te allen Djde op de website vanSublime Cars B.V. in te zien. Indien de website om welke reden dan ook niet funcDoneert, kunnende algemene voorwaarden te allen Djde op de vesDging van Sublime Cars B.V. worden ingezien.

Ar>kel 3 - Vergunningen

3.1 Sublime Cars B.V. beschikt over alle benodigde vergunningen die eventueel nodig zijn voor hetleveren van haar diensten.

Ar>kel 4 - De overeenkomst

4.1 Overeenkomsten tussen Sublime Cars B.V. en een klant komen tot stand middels aanbod enaanvaarding. Een dergelijke overeenkomst valt te kwalificeren als een overeenkomst van opdracht inde zin van arDkel 7:400 BW. Onder de inhoud van de overeenkomst zijn kleine wijzigingeninbegrepen. Indien klant grotere wijzigingen wenst, dient een nieuwe overeenkomst te wordengesloten. Sublime Cars B.V. bepaalt in hoeverre sluiDng van een nieuwe overeenkomst dient plaats tevinden;

4.2 Indien de klant een opdracht (vormvrij) aan Sublime Cars B.V. verstrekt, is hij/zij hier aangebonden, behoudens het in de onderhavige voorwaarde bepaalde;

4.3 Aan kennelijke verschrijvingen in een aanbieding kan een klant nimmer rechten ontlenen;

4.4 Indien een aanbieding niet leidt tot het sluiten van een overeenkomst c.q. een verleendeopdracht wordt ingetrokken, zal klant de aanbieding en alle overige door Sublime Cars B.V. verstrektedocumentaDe op eerste verzoek aan Sublime Cars B.V. retourneren;

4.5 Sublime Cars B.V. is bevoegd om bij de uitvoering van de gesloten overeenkomst gebruik temaken van derden;

4.6 Sublime Cars B.V. is gerechDgd om rechten en plichten uit de gesloten overeenkomst aan derdenover te dragen. Klant is hiertoe niet bevoegd, tenzij voorafgaande schriSelijke - uitdrukkelijke -toestemming van Sublime Cars B.V..

Ar>kel 5 - Verplich>ngen Sublime Cars B.V.

5.1 De verplichDngen van Sublime Cars B.V. hebben te allen Djde het karakter van eeninspanningsverplichDng. Sublime Cars B.V. kan nooit garanderen dat het beoogde resultaat ookdaadwerkelijk wordt bereikt. Alle diensten worden door of namens Sublime Cars B.V. geleverd voorrekening en/of risico van klant;

5.2 De door Sublime Cars B.V. opgegeven termijnen zijn indicaDef. Sublime Cars B.V. spant zich in omdeze termijnen na te komen. Overschrijding van enige termijn geeS klant nimmer een recht opschadevergoeding en evenmin het recht een opdracht te annuleren dan wel de overeenkomst opdeze grond te ontbinden, tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde vanSublime Cars B.V..

Ar>kel 6 - Verplich>ngen klant

6.1 Klant zal Sublime Cars B.V. alle informaDe die Sublime Cars B.V. naar zijn oordeel nodig heeSvoor het correct uitvoeren van de overeenkomst steeds Djdig, juist en in gewenste vorm terbeschikking stellen, waaronder begrepen maar niet gelimiteerd tot zijn/haar juisteadresgegevens en gegevens inzake zijn/haar rechtsvorm. Het verstrekken van dergelijkeinformaDe behoort ook tot het betrachten van de zorg van een goed opdrachtgever. Klant staat invoor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van die informaDe. Sublime Cars B.V. is nietverplicht in het kader van een overeenkomst ter beschikking gestelde stukken aan klant teretourneren;

6.2 Indien klant bij een legiDmaDe een of meerdere vervalste documenten toont, komt dit voorrekening en risico van de klant zelf. Sublime Cars B.V. is nimmer aansprakelijk voor dergelijkemisleidende handelingen;

Ar>kel 7 - Tarieven

7.1 De tarieven worden genoemd in de overeenkomst, de geldende tarievenlijsten en in deonderhavige voorwaarden, die allen onderdeel uitmaken van de overeenkomst.

7.2 Alle prijzen en tarieven genoemd in de overeenkomst zijn exclusief de verschuldigde BTW;

7.3 Sublime Cars B.V. heeS te allen Djde het recht de tarieven te wijzigen. De nieuwe tarieven geldendan ook voor de lopende overeenkomst. Sublime Cars B.V. zal de nieuwe tarieven één maand voorde ingangsdatum daarvan bekendmaken. Indien de wijziging een verhoging inhoudt van 10% ofmeer kan klant de overeenkomst tussenDjds ontbinden. Het recht op tussenDjdse ontbinding vervaltindien klant niet binnen twee weken na bekendmaking van de nieuwe tarieven schriSelijk - enaangetekend - de overeenkomst tussenDjds ontbindt. Dit recht vervalt ook, indien de wijziging vande tarieven een gevolg is van een wijziging van de wet- en regelgeving omtrent het in rekeningbrengen/verhalen van kosten (zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk), en/of indien de markt- c.q.economische omstandigheden om welke reden dan ook wijzigen.

Ar>kel 8 - Betaling

8.1 De facturen van Sublime Cars B.V. zullen gebaseerd zijn op de met de diensten corresponderendeprijzen en tarieven zoals omschreven in de overeenkomst dan wel in de alsdan van toepassing zijnde

tarievenlijsten;

8.2 Betalingen, zowel de aanbetaling als de reguliere betalingen, geschieden uitsluitend contant,tenzij Sublime Cars B.V. hierover uitdrukkelijk en schriSelijk anders heeS vermeld;

8.3 Betalingen zijn opeisbaar vanaf de dag en Djd waarop de afspraak is gepland. De binnenkomstdoor klant op die Djd levert van rechtswege opeisbaarheid van alle betalingen op;

8.4 Sublime Cars B.V. is te allen Djde gerechDgd om openstaande bedragen te verrekenen met geldendie zij, uit welke hoofde dan ook, voor of namens klant in haar bezit heeS;

8.5 Indien directe betaling, om welke reden dan ook, uitblijS, zal Sublime Cars B.V. incassokostenmoeten maken. Deze kosten komen volledig voor rekening van de klant. Tevens is Sublime Cars B.V.bevoegd een dergelijke vordering ter incasso uit handen te geven. Ook de kosten die dat met zichmeebrengt zullen door de klant moeten worden vergoed. Dit alles onder voorbehoud van dewe_elijke mogelijkheden tot vergoeding van schade. De buitengerechtelijke incassokosten wordenberekend op grond van de Wet Incassokosten en bedragen minimaal € 40,00;

8.6 Bij te late betaling is de klant, zonder dat enige aanmaning of ingebrekestelling is vereist, renteverschuldigd welke wordt berekend vanaf de dag van opeisbaar worden van de betaling. De rentebedraagt 1 % per maand;

8.7 De klant komt nimmer een verrekeningsrecht toe van al dan niet onterecht ontvangen bedragen.

Ar>kel 9 - Meerwerk

9.1 Sublime Cars B.V. maakt bij het aangaan van de overeenkomst een ruwe schabng. Sublime CarsB.V. spant zich in deze schabng zo goed mogelijk te doen. Deze schabng kan echter afwijken van dedaadwerkelijk uit te voeren werkzaamheden. Indien Sublime Cars B.V. uit hoofde van deovereenkomst dan wel het abonnement zijn verplichDngen dient te verzwaren dan wel uit te breidenmet meer dan 20% ten opzichte van het gescha_e aantal uren, is er sprake van meerwerk. Het feitdat tussen parDjen een vast bedrag was afgesproken doet hieraan niets af;

9.2 Indien Sublime Cars B.V. meent dat van meerwerk sprake is, zal hij klant daarvan zo spoedigmogelijk op de hoogte stellen en hem/haar informeren over de gevolgen daarvan voor de prijs envoor de termijn waarbinnen de diensten van Sublime Cars B.V. kunnen worden geleverd. Eendergelijke mededeling behoeS niet schriSelijk te geschieden. Klant wordt geacht akkoord te zijn metde uitvoering van het meerwerk en de daaraan verbonden kosten en overige consequenDes, tenzijhij/zij onmiddellijk na de bedoelde kennisgeving door Sublime Cars B.V. daartegen schriSelijkbezwaar maakt.

Ar>kel 10 - Prijsopgave en termijn

10.1. De opdracht voor werkzaamheden wordt het bij voorkeur schriSelijk vastgelegd. De reparateurgeeS vooraf een prijsopgave en een opleveringsdatum. Deze prijsopgave en opleveringsdatumbetreffen een indicaDe, tenzij de klant en de reparateur hebben afgesproken dat er sprake is van eenvaste prijs of een vaste afleveringsdatum.

10.2. Wordt bij een niet-vaste prijs het repareren van de auto meer dan 10% duurder dan vooraf bijbenadering was aangegeven, dan moet de reparateur deze kostensDjging met de klant bespreken.

10.3. De klant mag de opdracht met de reparateur alDjd opzeggen. De kosten die de reparateur ophet moment van het opzeggen al heeS gemaakt en de werkzaamheden die dan al zijn afgerond,moeten wel worden betaald.

10.4. De reparateur meldt het meteen wanneer de werkzaamheden later dreigen te wordenafgerond dan de leveringsdatum. De reparateur deelt ook mede wanneer het werk wél afgerond zalzijn.

10.5. Bij overschrijding van een vaste leveringsdatum heeS de klant recht op een redelijkeschadevergoeding, tenzij er sprake is van overmacht van de reparateur.

Ar>kel 11 - De rekening

11.1 Van de uitgevoerde werkzaamheden wordt een gespecificeerde rekening afgegeven.

Ar>kel 12 - Stallingskosten

12.1. Als de klant de auto niet binnen drie werkdagen ophaalt nadat hij of zij bericht heeS ontvangendat de reparaDe klaar is, dan kan de reparateur een vergoeding voor stallingskosten in rekeningbrengen.

12.2. De stallingskosten zijn de kosten die normaal gesproken door de reparateur in rekening wordengebracht. Zijn er geen vaste stallingskosten dan zal de reparateur een redelijke vergoeding rekenen.

Ar>kel 13 - Reten>erecht

13.1. De reparateur kan retenDerecht uitoefenen op de auto, onderdeel of accessoire. Dit betekentdat de reparateur de auto, onderdeel of accessoire pas teruggeeS als de klant de rekening voor dezeof eerdere werkzaamheden of andere kosten heeS betaald.

13.2. De reparateur kan het retenDerecht ook uitoefenen als het geschil over de werkzaamhedenaanhangig is gemaakt bij de Geschillencommissie Voertuigen genoemd in arDkel 21, of bij de rechter,tenzij de klant voldoende (vervangende) zekerheid heeS gesteld, bijvoorbeeld door een storDng inhet depot bij de Geschillencommissie .

Ar>kel 14 - Onderhouds- en repara>ewerkzaamheden

14.1. Als een klant bij de opdracht vraagt om de oude onderdelen dan krijgt hij die na het vervangenin zijn bezit;

14.2. Wanneer er een garanDeclaim moet worden afgehandeld tussen de reparateur en eengaranDegever, zoals een fabrikant of een importeur, dan kan de reparateur weigeren de onderdelenaf te geven;

14.3. Als de klant niet, of niet op Djd, om de onderdelen heeS gevraagd, dan worden de vervangenonderdelen ook eigendom van de reparateur, zonder dat de klant een vergoeding hiervoor krijgt;

14.4 Op noodreparaDes wordt geen enkele garanDe gegeven, reparateur is geenszins aansprakelijkvoor eventuele schade bij het uitvoeren van een - al dan niet op locaDe - noodreparaDe, metuitzondering van aantoonbare roekeloosheid/opzet aan de zijde van reparateur;

14.5 De werkzaamheden in het kader van onderhoud en reparaDe dienen gezien te worden alsdienstverlening, waarbij er aan de zijde van reparateur slechts een (beperkte)inspanningsverplichDng ontstaat. Behoudens gegeven garanDes ontstaat er nimmer aan de zijde vanreparateur een prestaDeverplichDng bij uitgevoerde onderhouds- of reparaDewerkzaamheden tenaanzien van het funcDoneren van een auto. Er geldt geen (bovenwe_elijke) garanDe op de verrichtewerkzaamheden.

14.6 Naast de we_elijke garanDe biedt Sublime Cars B.V. de klant de opDe om het CargaranDepakketaf te sluiten. Op voornoemd garanDepakket zijn de algemene voorwaarden van CarGaranDe vantoepassing.

Ar>kel 15 - Klachten

15.1 Tenzij in de overeenkomst anders is overeengekomen, dient klant in geval van klachten metbetrekking tot een of meerdere door Sublime Cars B.V. verleende diensten en/of het door SublimeCars B.V. in rekening gebrachte bedrag, binnen 2 maanden na levering van de dienst eengemoDveerde klacht in;

15.2 De in arDkel 10.1 bedoelde klachten kunnen nimmer betrekking hebben op de uitvoering vanwerkzaamheden door ingeschakelde derden;

15.3 Het indienen van een klacht levert nimmer opschorDng van de betalingsverplichDng(en) van deklant op. Deze bepaling geldt ook indien er er meerdere afspraken met de klant zijn gemaakt;

15.4 Indien klant de klacht niet kenbaar heeS gemaakt binnen de in arDkel 10.1 genoemde termijn,doet klant afstand van zijn/haar recht om zich in een later stadium nog (in rechte) op de klachten tekunnen beroepen;

15.5 De klacht wordt alDjd ingediend bij Sublime Cars B.V. en nimmer bij een derde. Sublime Cars B.V.is dus met uitsluiDng van andere instanDes bevoegd om klachten te beoordelen.

Ar>kel 16 - Aansprakelijkheid

16.1 Indien Sublime Cars B.V. na deugdelijke ingebrekestelling herhaaldelijk dan wel in aanmerkelijkemate in gebreke blijS te voldoen aan haar verplichDngen uit de overeenkomst, is deaansprakelijkheid van Sublime Cars B.V. beperkt tot vergoeding van de redelijke kosten die klant(onder overlegging van schriSelijke bewijsstukken) aantoonbaar maakt om de overeenkomst zelf ofdoor een derde te laten uitvoeren. De totale aansprakelijkheid van Sublime Cars B.V. perovereenkomst is daarbij echter beperkt tot een bedrag gelijk aan het totaal van de door klant onderde betreffende overeenkomst aan Sublime Cars B.V. betaalde bedragen inclusief BTW, met eenmaximum tot aan het verzekerde bedrag dat het Sublime Cars B.V. van diens verzekeraar uit hoofde

van de uitvoering van de diensten krijgt uitgekeerd. Een eventuele acDe dient door klant te wordeningesteld uiterlijk binnen één jaar na het desbetreffende geval;

16.2 Elke verdere aansprakelijkheid van Sublime Cars B.V. voor enige andere dan in het vorige lidgenoemde schade, die geleden is door klant, diens personeel of andere personen die betrokken zijnbij de uitvoering van de overeenkomst, is uitdrukkelijk uitgesloten, waaronder mede begrepengevolgschade, indirecte schade, gederfde winst, gemiste besparingen, teleurgestelde verwachDngen,Sublime Cars B.V.sschade, schade door schending van rechten van derden, verlies van gegevens,milieuschade en (andere) immateriële schade. Sublime Cars B.V. is evenmin aansprakelijk voor enigeinterpretaDe door klant van de resultaten van de diensten, ongeacht of dit leidt tot een handelen ofnalaten door klant. Sublime Cars B.V. is verder evenmin aansprakelijk voor verkeerde dan welvertraagde verzending van gegevens, mededelingen en/of leveringen welke zijn te wijten aan hetgebruik van het internet of enig ander communicaDemiddel tussen klant en Sublime Cars B.V. danwel tussen Sublime Cars B.V. en derden in verband met de relaDe tussen klant en Sublime Cars B.V.;

16.3 Sublime Cars B.V. is, zoals reeds in arDkel 5 vermeld, nimmer aansprakelijk voor het niet of nietvolledig bereiken van het door parDjen beoogde resultaat. Bovendien is klant te allen Djde zelfaansprakelijk voor de juistheid van een gegeven informaDe omtrent (de uitvoering van) eenopdracht;

16.4 Sublime Cars B.V. is niet aansprakelijk voor door haar ingeschakelde derden voor zover deovereenkomst een prestaDeverplichDng kent waarbij deze verplichDng uitsluitend op deingeschakelde derde rust;

16.5 Klant vrijwaart Sublime Cars B.V. ter zake van aanspraken van derden die mochten voortvloeienuit een aan klant toe te rekenen tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst, dan wel eenaan klant toe te rekenen schending van wet- of regelgeving, daaronder begrepen de AlgemeneVerordening Gegevensbescherming en/of andere regelgeving betreffende de verwerking vanpersoonsgegevens;

16.6 Sublime Cars B.V. kan alle we_elijke en contractuele verweermiddelen, welke zij ter afweringvan haar aansprakelijkheid kan inroepen, mede ten behoeve van haar medewerkers en eventueelingeschakelde derden gebruiken;

16.7 Elk recht op schadevergoeding vervalt indien de klant geen maatregelen heeS genomen om deschade te beperken;

16.8 Kosten die gemaakt worden of zouden kunnen worden door klant, bijvoorbeeld naar aanleidingvan beschadiging, vernieling, of met een andere oorzaak, voor rekening van de klant en nimmer voorrekening van Sublime Cars B.V.;

16.9 De genoemde beperkingen van aansprakelijkheid in het onderhavige arDkel komen te vervallenindien sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de kant van Sublime Cars B.V., waarbij debewijslast voor het aantonen van de opzet of bewuste roekeloosheid te allen Djde bij de Klant ligt.

Ar>kel 17 - Overmacht

17.1 Onverminderd zijn overige rechten, heeS Sublime Cars B.V. in geval van overmacht in de zin van

arDkel 17.4 het recht om naar eigen keuze, de uitvoering van een overeenkomst op te schorten, danwel de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zulksdoor klant dit schriSelijk mede te delen en zonder dat Sublime Cars B.V. gehouden is tot enigeschadevergoeding;

17.2 Indien door plantechnische problemen een afspraak niet door kan gaan, neemt Sublime CarsB.V. contact op om de afspraak op een ander moment te plannen. Indien het plantechnischeprobleem is ontstaan door overmacht, is Sublime Cars B.V. geenszins aansprakelijk voor schade diedoor een dergelijk probleem is ontstaan;

17.3 Wanneer er sprake is van een annulering wegens een situaDe betreffende overmacht,waaronder ziekte, dan dient klant dit zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vóór 48 uur voordat desessie plaatsvindt, telefonisch kenbaar te maken. Indien klant niet aan deze eis heeS voldaan, zalSublime Cars B.V. genoodzaakt zijn om de reeds betaalde aanbetaling in rekening te brengen;

17.4 Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van Sublime Cars B.V. onaiankelijkeomstandigheid, waardoor de nakoming van zijn verplichDngen jegens klant geheel of gedeeltelijkwordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichDngen in redelijkheid niet van SublimeCars B.V. kan worden verlangd, ongeacht of die omstandigheid ten Djde van het sluiten van deovereenkomst te voorzien was. Tot die omstandigheden worden ook gerekend: stakingen enuitsluiDngen, blokkade, oproer, stagnaDe of andere problemen bij de dienstverlening door SublimeCars B.V. of zijn toeleveranciers en/of bij het eigen of door derden verzorgde transport en/ofdevaluaDe, verhoging van invoerrechten en/of accijnzen en/of belasDngen en/of maatregelen vanenige overheidsinstanDe, alsmede het ontbreken van enige van overheidswege te verkrijgenvergunning en ziekte van medewerkers.

Ar>kel 18 - Duur en beëindiging overeenkomst

18.1 Tenzij schriSelijk anders wordt overeengekomen, wordt een overeenkomst iniDeel aangegaanvoor de periode welke volgens Sublime Cars B.V. vereist is tot een degelijk eindresultaat te komen,tenzij één van de parDjen drie maanden vóór het verstrijken van enige periode schriSelijk -enaangetekend- heeS opgezegd. ParDjen zullen wegens opzegging nimmer tot enige schadevergoedinggehouden zijn;

18.2 Indien klant niet behoorlijk of niet Djdig voldoet aan enige verplichDng die voor hem/haar uitenige overeenkomst en/of deze voorwaarden mocht voortvloeien, is klant van rechtswege in verzuimen is Sublime Cars B.V. zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst gerechDgd: (i) deuitvoering van die overeenkomst op te schorten totdat betaling voldoende zeker is gesteld; of (ii) dieovereenkomst geheel of gedeeltelijk met onmiddellijke ingang te ontbinden, zulks zonder datSublime Cars B.V. tot enige schadevergoeding is gehouden;

18.3 In geval Sublime Cars B.V. gedurende de uitvoering van een overeenkomst vaststelt datconDnuering van een overeenkomst mogelijkerwijs tot (ernsDge) reputaDeschade in welke vorm danook leidt, is Sublime Cars B.V. gerechDgd om de overeenkomst door een schriSelijke mededeling enzonder nadere onderbouwing geheel of gedeeltelijk met onmiddellijke ingang zonderingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst te ontbinden. Elke vorm van aansprakelijkheid vanSublime Cars B.V. voor daaruit voor klant eventueel voortvloeiende schade is uitdrukkelijkuitgesloten;

18.4 In geval van (voorlopige) surséance van betaling, faillissement, sDllegging of liquidaDe van (hetSublime Cars B.V. van) klant, is Sublime Cars B.V. gerechDgd om de overeenkomst door eenschriSelijke verklaring met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk zonder ingebrekestelling ofrechterlijke tussenkomst te ontbinden, tenzij klant, diens curator of bewindvoerder zich tegenoverSublime Cars B.V. op zijn schriSelijk verzoek binnen een redelijke termijn zich bereid verklaart deovereenkomst gestand te doen. In dat laatste geval is Sublime Cars B.V. gerechDgd de uitvoering vande overeenkomst op te schorten totdat nakoming van de overeenkomst voldoende zeker is gesteld;

18.5 Het bepaalde in de voorgaande drie leden doet geenszins af aan de overige rechten van SublimeCars B.V. op grond van de wet en/of de overeenkomst;

18.6 In geval zich een gebeurtenis als bedoeld in lid 2, lid 3 of lid 4 voordoet, zijn alle vorderingen vanSublime Cars B.V. uit hoofde van de betreffende overeenkomst(en) op klant onmiddellijk en geheelopeisbaar. Sublime Cars B.V. zal in dat geval niet verplicht zijn de van klant uit hoofde van debetreffende overeenkomst(en) ontvangen betalingen geheel of gedeeltelijk te resDtueren;

18.7 De opzegging of ontbinding van de overeenkomst door klant dient schriSelijk -en aangetekend-te geschieden aan de algemeen directeur van Sublime Cars B.V.. Indien klant tussenDjds opzegt, dientklant te allen Djde vergoedingen te betalen. Hieronder vallen vergoedingen als bedoeld in ondermeer- en dus niet limitaDef - arDkel 7:411 BW.

Ar>kel 19 - Richtlijnen

19.1 Sublime Cars B.V. zet zich - met een uitdrukkelijke erkenning van enkel eeninspanningsverplichDng - in om brancherichtlijnen, waar en voor zover deze van toepassing zijn, tevolgen in diens werkzaamheden en dit ook te verwachten van door Sublime Cars B.V. ingehuurdederden.

Slotbepalingen (art. 20 - art. 24)

Ar>kel 20 - Intellectuele eigendom

20.1 Alle rechten van intellectuele eigendom op ter beschikking gestelde (resultaten van) dienstenberusten uitsluitend bij Sublime Cars B.V. diens licenDegevers of diens toeleveranciers. klantverkrijgt geen rechten van intellectuele eigendom met betrekking tot de (resultaten van) diensten;

20.2 Het is klant niet toegestaan om eventueel op de (resultaten van de) diensten aangebrachtemerk- of andere herkenningstekens te wijzigen of te verwijderen, of de (resultaten van de) dienstenof enig gedeelte daarvan te wijzigen of na te maken;

20.3 Indien klant naar het oordeel van Sublime Cars B.V. voldoende aannemelijk heeS gemaakt datde (resultaten van de) diensten inbreuk maken op een recht van intellectuele eigendom van eenderde, dan is Sublime Cars B.V. gerechDgd, zulks naar eigen keuze: - een zodanig recht te verwervendat klant het gebruik van de (resultaten van de) diensten kan voortze_en, of - naar het redelijkeoordeel van Sublime Cars B.V. gelijkwaardige (resultaten van de) diensten ter beschikking te stellen,of de (resultaten van de) diensten te wijzigen opdat de inbreuk ongedaan wordt gemaakt, of -deovereenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden onder terugbetaling van de door klant (voor het

betreffende deel) betaalde prijs, onder aSrek van een redelijke vergoeding voor het gebruik van de(resultaat van de) diensten tot het moment van ontbinding;

20.4 Klant zal Sublime Cars B.V. onmiddellijk in kennis stellen van enige aanspraak van een derde terzake van een inbreuk op intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de (resultaten van de)diensten. In geval van een dergelijk aanspraak is alleen Sublime Cars B.V. bevoegd daartegen medenamens klant verweer te voeren of tegen die derde rechtsmaatregelen te nemen, dan wel met diederde een minnelijke regeling te treffen. klant zal zich van al zulke maatregelen onthouden, voorzover dat in redelijkheid van hem/haar kan worden verlangd. In alle gevallen zal klant Sublime CarsB.V. zijn/haar medewerking verlenen;

20.5 Klant zal Sublime Cars B.V. voor alle schade (waaronder de (juridische) advieskosten) dieSublime Cars B.V. lijdt als gevolg van een gestelde inbreuk op intellectuele eigendomsrechten vaneen derde vrijwaren, indien Sublime Cars B.V. die rechten geschonden zou hebben door gebruik temaken van gegevens, geschriSen of voorwerpen of anderszins die door klant aan Sublime Cars B.V.voor de uitvoering van de overeenkomst zijn verstrekt.

Ar>kel 21 - Geheimhouding

21.1 Klant zal alle informaDe en/of gegevens die hij/zij in het kader van de uitvoering van deovereenkomst verkrijgt geheimhouden en niet zonder schriSelijke toestemming van Sublime CarsB.V. aan derden bekend maken;

21.2 In geval van overtreding van het voorgaande lid verbeurt klant een onmiddellijk opeisbareboete van €15.000,- per gebeurtenis, welke boete de eventuele schadevergoedingsverplichDng vanklant niet beïnvloedt. Het staat Sublime Cars B.V. vrij om naast de boete nakoming van deovereenkomst te vorderen. Sublime Cars B.V. kan bovendien te allen Djde gebruik maken vanwe_elijke mogelijkheden tot het vorderen van schadevergoeding of enig ander nadeel.

Ar>kel 22 - Persoonsgegevens

22.1 Sublime Cars B.V. is verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de Algemene VerordeningGegevensbescherming. De Privacyverklaring is bijgevoegd als Bijlage I bij deze voorwaarden.

Ar>kel 23 - Nie>gheidsclausule

23.1 Indien een of meer bepaling(en) in deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd mocht zijnof komen met een bepaling van dwingend recht, zal deze bepaling komen te vervallen en zal dezeworden vervangen door een door Sublime Cars B.V. vast te stellen nieuwe rechtens toelaatbarevergelijkbare bepaling.

Ar>kel 24 - Toepasselijk recht

24.1 Op deze voorwaarden, alsmede op de overeenkomsten of enig ander geschil dat voortvloeit uitof is verbonden aan de uitvoering van de overeenkomst, is uitsluitend Nederlands recht vantoepassing;

24.2 Door acceptaDe van de toepasselijkheid van deze voorwaarden stemt klant ermee in dat

Sublime Cars B.V. zich het recht voorbehoudt geschillen die voortvloeien uit of samenhangen metdeze overeenkomst voor te leggen aan de bevoegde rechter te ’s Hertogenbosch.

Bijlage I - Privacyverklaring voor natuurlijke personen en ondernemingen(eenmanszaken, V.O.F. etc.), niet zijnde rechtspersonen.

Introductie

Sublime Cars B.V. heeS het waarborgen van privacy hoog in het vaandel staan, daarom vindt SublimeCars B.V. het belangrijk om klant als betrokkene te voorzien van heldere informaDe over hoe SublimeCars B.V. omgaat met de (eventuele) persoonsgegevens van klant. Vanzelfsprekend wordenpersoonsgegevens van klant zorgvuldig verwerkt en adequaat beveiligd.

In deze privacyverklaring is te lezen welke persoonsgegevens Sublime Cars B.V. verwerkt, waaromdeze gegevens worden verwerkt en of persoonsgegevens van klant al dan niet worden gedeeld metderden. Daarnaast informeert Sublime Cars B.V. klant over al zijn rechten als betrokkene, hoe klantdeze rechten kan laten gelden en tot slot hoe Sublime Cars B.V. omgaat met een dergelijk verzoekvan klant.

Deze versie van de privacyverklaring van Sublime Cars B.V. is voor het laatst gewijzigd op 16november 2020.

Waarom verwerken wij persoonsgegevens van klant?

Sublime Cars B.V. verwerkt eventuele persoonsgegevens van klant op grond van onderstaandeverwerkingsdoeleinden:

  • ·  Voor algemene bedrijfsvoering;
  • ·  Voor communicatiedoeleinden; en
  • ·  Voor het uitvoeren van dienstverlening.
  • Welke persoonsgegevens verwerkt Sublime Cars B.V.?

  • ·  Naam;
  • ·  Adres;
  • ·  Woonplaats;
  • ·  E-mailadres; en
  • ·  Telefoonnummer.
  • Op welke gronden verwerken wij gegevens van klant?
  • · Toestemming van de persoon in kwestie; en· Ter uitvoering van een overeenkomst.
  • Hoe lang worden persoonsgegevens van klant bewaard?
  • Sublime Cars B.V. verwerkt persoonsgegevens van klant voor een vooraf uitdrukkelijk bepaald doel.Indien een doel is gerealiseerd, dan verwijdert Sublime Cars B.V. de gegevens die het voor dat doelhebben verzameld.
  • Als Sublime Cars B.V. is gehouden aan een we_elijke verplichDng om de persoonsgegevens te

bewaren, dan zal het deze gegevens vernieDgen, uiterlijk vier (4) weken na het verstrijken van dewe_elijke bewaartermijn.

In het kader van fiscale verplichDngen is Sublime Cars B.V. we_elijk verplicht gegevens van klant vooreen termijn van zeven (7) jaar te bewaren.

Met wie worden de persoonsgegevens gedeeld?

Hieronder staan de derde parDjen beschreven, waarvan Sublime Cars B.V. diensten en/of productenafneemt, en waarmee Sublime Cars B.V. mogelijk gegevens van klant deelt. Ten aanzien van deverwerkingen van onderstaande parDjen is Sublime Cars B.V. verwerkingsverantwoordelijke. Metdeze parDjen zijn schriSelijke afspraken gemaakt over het verwerken en beschermen van gegevens:

  • ·  [In te vullen door Sublime Cars B.V.];
  • ·  [In te vullen door Sublime Cars B.V.];
  • Wat zijn rechten van klant als betrokkene?
  • Intrekken van toestemming
  • Klant heeS te allen Djde het recht om zijn toestemming in te trekken. Het intrekken van toestemmingheeS geen invloed op de webgheid van eerder uitgevoerde acDviteiten die zijn uitgevoerd op basisvan de toestemming vóór deze terugtrekking.
  • Recht om gegevens in te zien, te corrigeren en te verwijderen
  • Wanneer Sublime Cars B.V. persoonsgegevens van klant verwerkt, dan heeS klant het recht opinzage. Sublime Cars B.V. zal klant diens persoonsgegevens verstrekken, nadat klant hiertoe eenverzoek heeS gedaan.
    Indien klant gegevens wilt wijzigen of wenst dat Sublime Cars B.V. stopt met de verwerking ervan,dan kan klant Sublime Cars B.V. verzoeken om persoonsgegevens van klant te corrigeren of teverwijderen.
  • Beperking van de verwerking
  • Als klant de juistheid van diens persoonsgegevens betwist, dan heeS klant het recht om dieverwerking te beperken voor de periode dat Sublime Cars B.V. de juistheid van de persoonsgegevenskan controleren. Indien persoonsgegevens van onjuist zijn, zal Sublime Cars B.V. dit zo spoedigmogelijk corrigeren.
  • Kennisgeving van rechten van klant
  • Sublime Cars B.V. informeert klant te allen Djde over ontvangst van het verzoek van klant en of er welof geen gehoor aan kan worden gegeven. Indien het verzoek niet wordt ingewilligd, dan wordt dereden daarvan vermeld.
  • Gegevensoverdraagbaarheid
  • Klant heeS het recht om de persoonsgegevens te ontvangen die Sublime Cars B.V. van klantverwerkt. Nadat klant een verzoek heeS ingediend, zorgt Sublime Cars B.V. dat persoonlijke gegevensworden toegestuurd in een leesbaar formaat.

Hoe maakt klant gebruik van diens rechten?

Stuur een e-mail naar info@sublimecars.nl met het verzoek van welk recht klant gebruik wenst temaken en om welke verwerking van gegevens het precies gaat. Hierbij dient klant zijn naam tevermelden, zodat Sublime Cars B.V. klant kan idenDficeren.

Verwerking van aanvraag van klant

Nadat Sublime Cars B.V. een verzoek om recht van klant heeS ontvangen, dan wordt hij daarvan zosnel mogelijk op de hoogte gesteld.

Vragen en/of klachten?

Sublime Cars B.V. draagt zorg voor de privacy van klant. Indien klant vragen en/of een klacht heeSkunt klant contact met ons opnemen via info@sublimecars.nl. Sublime Cars B.V. streeS ernaar omvragen/klachten zo goed mogelijk af te handelen. Indien klant niet tevreden is over het aiandelenvan zijn klacht, dan kan klant te allen Djde een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Wijzigen privacyverklaring

Sublime Cars B.V. heeS te allen Djde het recht om de inhoud van deze privacyverklaring te wijzigen.Wijzigingen worden gepubliceerd op www.sublimecars.nl.